Es nepārstāju brīnīties par to, ko cilvēki bieži met laukā! Viņiem tā ir normāla parādība – kas lieks, tas ātri nonāk uz ielas.
Nereti gadās, ka vietējie nolemj atbrīvoties no savām mēbelēm, kas viņiem šķiet vairs nelietojamas izskata vai kāda defekta dēļ. Taču mums, austrumu Eiropai – šāda veida mēbeles pašiem atrodas mājokļos un ir pat ļoti lietojamas (uzliekam jaunu pārvalku, salabojam ielūzušo dīvāna kāju un lietojam vēl 10 gadus!)
Nesen saņēmu restaurēšanas pasūtījumu ģitārai, kas atrasta Anglijā, nolikta blakus miskastei. Ģitārai bija aprautas stīgas, tā jau kādu laiku bija pastāvējusi mitrumā, mazliet aprūsējusi un sapelējusi, ļoti netīrs grifs, pazaudētas skrūvītes un plastmasas panelīši, kā arī elektronika bija pilnīgi bojāta (trūka vadu un savienojumu). Lai arī tās sākotnējais stāvoklis bija draudīgs, ģitāras korpuss un grifs nebija cietis un spēja pildīt savas pamat-funkcijas.
Tā nebija neviena cita kā atzinību guvušā Yamaha RGX 420S. Restaurēt šo ģitāru būtu analogs, kas restaurēt kādu vecu Nissan, liekot spīdēt tā virsbūvei un motoram skaļi rūkt!
Yamaha, kā jau lielākā daļa Japāņu kompāniju, šo ģitāru ir ražojuši Indonēzijā.
Rūpnīcas parametri Body: solid alder (korpuss no alkšņa masīva)
- Bolt-on tehnoloģija
- Double locking tremolo
- Black hardware (Melnas detaļas)
- Color: Satin Grey (atlasa pelēks)
- 24 frets (24 ladas)
- 2 ceramic humbucker (keramiskie humbucker skaņas noņēmēji – pasīvi)
- Coil split – Skaņas noņēmēju sadalītājs
(Sīkākas parametru detaļas skatīt Yamaha RGX 420S)
Jaunas ģitāras aptuvenā vērtība 220-260 Ls
Darbības, kuras tika veiktas ar ģitāru:
1. Nomainītas stīgas (010-046 izmērā)
2. Noņemtas sarūsējušās detaļas un apstrādātas speciāliem šķidrumiem (tremolo un dažas tapiņas). Pēc šādas apstrādes detaļām jau ir vēlme pieskarties. Citādi spēlēšana būtu atbaidoša un nebaudāma.
3. Notīrīts grifs (noņemti netīrumi un apstrāde ar citroneļļu)
4. No plastmasas no jauna izveidota elektroniku aizsedzošā plāksnīte, kuras izveidošanas etapus var redzēt attēlā. Plāksnīte tika ekranizēta, piemērota ideālā izmērā un tika pie jaunām, spīdīgām skrūvītēm. Tās izveidošanas 4 etapi skatāmi attēlā.
5. Elektronikas atjaunošana:
a) Lai arī humbucker tipa skaņas noņēmēji to dubultspoļu magnētiskā lauka īpašību dēļ maz fonē, šo pozitīvo efektu nodrošina korpusa iekšienes pārklāšana ar foliju (ekranizācija)
b) Tika ielikti jauni un droši vadi, salodēti un savienoti. Skaņas noņēmēji skan tīri, spēcīgi un asi (lieliski der Rock un Metal stiliem).
c) Pēc jaunā īpašnieka vēlmēm, vecais 5-pozīciju pārslēgs tika nomainīts uz 3-pozīciju režīmu (bridge, bridge un neck, neck), kā arī atjaunots „Coil Split switch” (nodrošinot iespēju katram humbucker sadalīties vienā skanošā spolē)
6. Nobloķēta un noregulēta tremolo sistēma. Tā vēlējās īpašnieks, jo ar šo ģitāru ir paredzēts spēlēt mēģinājumos un koncertos (lai tā saglabā savu precīzo skanējumu standarta un citos skaņojumos, kurus varētu ātri un viegli mainīt). Nobloķēšanas 4 etapus var redzēt attēlā:
1. Tremolo nostādīšana vienā līmenī
2. Pilnīga fiksācija (nodrošināta arī iespēja to viegli izņemt, ja ir nepieciešams sistēmu lietot)
3. Plāksnītes uzklāšana, lai nerēgotos koka detaļas
4. Pārklāšana ar oriģinālo plāksnīti
Pēc restaurācijas ģitāra ir pilnīgi spēlējama – labs rīks darbam! Daži cilvēki nespēj novērtēt lietas, taču citi izmanto šo iespēju, piešķirot tām jaunu vērtību.
denvy
27 04 2010
ne nu taa gica izskatiijaaas reali draudigi, kad emiils vinju atnesa… es nedomaaju ka ko taadu var atjaunot tur visas metaala iekartas bija saruuseejusas….
nice job [=
Jānis
23 05 2010
Cik tas viss izmaksāja?
Gribētos zināt, jo pašam ir ko resataurēt
denvy
23 05 2010
nu ipasnieks samaksaja 25 ls
cik es atceros par so remontu, bet nu par katru jaruna ir atseviski , jo katrai savi defekti,
piezvani pajautaa
abc
03 06 2010
Vai sita gjitara tiek pardota?
Eduards Aksjoņenko
05 06 2010
Nē – šī ģitāra nepārdodas! 🙂
Kažoks
26 07 2010
Visu cieņu džekiem, kas šeit ņemas, taču piefiksēju pāris nianses, kuras labprāt komentētu, ja reiz šeit ir tāda iespēja.
Dīvaini, ka video, kura nosaukumā ir minēta restaurācija, netiek rādīts neviens kadrs no paša restaurācijas procesa, kas patiesībā būtu daudz interesantāk, nekā klausīties ievadlekciju par elektrisko ģitāru kā tādu (kas ir kas, kur kas atrodas un ko dara).
Arī demonstrējot noņēmēju skanējumus būtu daudz saprotamāk, ja to darītu ar vienādiem pastiprinātāja settingiem, nevis neck ar clean un bridge ar lead kanālu.
Trešā lieta – vajadzētu piedomāt pie gramatikas.
Visā visumā ideja ir ļoti laba, kā arī ceru, ka mans komentārs netiks uztverts negatīvā nozīmē. 🙂
Ar cieņu, Kārlis.
Eduards Aksjoņenko
26 07 2010
Paldies par viedokli, Kārli – tā kā šis bijis viens no pirmajiem rakstiem, tad tiktiešām – kļūdu un uzlabošanas iespēju ir daudz.
Par restaurāciju bija minēts aprakstā un video sanāca vairāk kā ģitāras apskats, kurš, kā jau pamanīji, varēja būt vēl foršāks.
Pilnveidojamies uz augšu un strādājam, lai Jums būtu interesanti 😉
Valdis
11 01 2012
Sveiki Eduard! Ko Jūs varat pateikt par ģitāru Yamaha elektriskā ģitāra RGX121 un par ģitāras procesoru BOSS ME -50