Latvijas tauta bija un ir muzikāla un tehnoloģiski izglītota. eksportē kokmateriālu uz ārzemēm. Ja mēs efektīvāk izmantotu pieejamos resursus, radot tiem augstu pievienoto vērtību un krājot pieredzi, iespējams, mēs varam atrast nišu, kas cels Latvijas ekonomiku. Ja runājam par koku un eksportu, tad tās varētu būt skandas (tumbiņas) vai arī muzikālie instrumenti! Gitaristiem.lv gāja noskaidrot jautājumu par ģitāru ražošanas iespējām Latvijā. Video intervijās ar vērtīgo ģitārmeistara pieredzi dalās Andris Apinis, Ģitārspēles Servisa sadarbības partneri. Aicinām izteikt Jūsu viedokli saistībā ar ģitāru ražošanu Latvijā, paštaisītajām ģitārām u.c.
Andris Apinis ar ģitāru izveidi nodarbojas profesionāli – tā ir viņa ikdiena un pamatdarbs. Viņš veido dažādas ģitāras pat pēc visuntumainākajām klientu vēlmēm. Gadu gaitā viņš ir darbojies ar dažādu koksnes tipu, formu un uzbūves ģitārām, par kurām mēs ik pa laikam rakstīsim, demonstrējot kā bildes, tā video un detalizētus aprakstus!
Nākamais raksts no šīs sērijas jau drīzumā: grifa izveide un ladu uzstādīšana!
Ģitāru ražošanas iespējas Latvijā
17 04 2011
Super intervijas
18 04 2011
Ļoti labi!
18 04 2011
Labs!:) Tā turpiniet! 🙂
P.S. Padomājiet par pieslēdzamu mikrofonu – kameras mikrofons bišku par šerpu ņem blakus trokšņus.
20 04 2011
Cik, piemēram, tāds sarkanais Strats maksā?
20 04 2011
Man personīgi liekas, ka tas aizietu. Jo, brendu gičam, jau tu cilvēks samaksā arī krietu summu par to uzrakstu. Es nesaku, ka viņas sliktas ir, bet es labrātāk pirktu labu stroķi, ko taisījis latvietis, nevis tādu ko taisījis ķīnietis.
21 04 2011
Par kvalitāti piekrītu – jāvērtē ir pati giča ar visām tās īpašībām, nevis uzraksts un kompānija.
par sarkanā strata cenu. Lēšu, ka tie varētu būt 400-600 Ls.
Iespējams, kādreiz jāuztaisa video apskats, tad varēs smalkāk par niansēm paziņot.
21 04 2011
p.s. Gati – tika ņemts ar pieslēdzamo miķi. Bet settingus gan vēl apgūstam 🙂
22 04 2011
Iesaku arī parunāt ar TRIANAS PARKS ģitāristu Aivaru Rakovski, kas arī taisa ģitāras, bet vairāk priekš sevis.
Katra viņa taisītā ģitāra ir tik savdabīga un atšķirīga, bet visas ir brīnišķīgas.
triks
04 06 2011
Cik maksātu Gibson Les Paul Studio kopijas uztaisīšnana pie Andra?
Prātvēders
23 02 2012
Marketingā, orientējoši, notiek tā: uztaisi prototipu vai dažus dizainparaugus; vispārējās līnijās (kaut vai prātā, kur meistarstiķi glabājas labā noslēpumā) ieskicē izgatavošanas tehnoloģiju (ja kādu no izplatītājiem tas ieinteresēs, tad tā jau būs interese par konkrēta apjoma tirāžu). Tad kādu no šiem modeļiem arī piespēlē/uzdāvini kādam krutam mūziķim, kurš, kopā ar tevi tējojot vai sadzerot (diemžēl līdz tādām attiecībām arī ir jāprot nonākt, bet nekas neiespējams tas nav), izskatās cerīgs ja ne kā pircējs, tad “no mutes mutē” pārstāstam informācijas izplatītājs. Tad vēl jāzin sekojošais: instrumenta dizainam un cenai ir tuvu tam tik pat suģestējošs iespaids, kā tā skaņai. Ne pārāk pievilcīgs no skata un ar zemu cenu instruments kotēsies ievērojami zemāk, kā līdzvērtīga skanējuma, bet jau ar pārdomātāku cenas-un-dizaina stratēģiju instruments (gluži kā jebkurai precei iesaiņojums). UN: vērtību jebkurai ekskluzīvai lietai mēs vai, nu, piešķiram paši (balstīti uz to, ko tā lieta mums nozīmē), vai ļaujam, lai to piefantazē potenciālais pircējs (kam nepatiks, tas pat par 5000 naudiņu vērtu ģitāru nedos 500 naudiņas). Protams, tirgū bīdot ne tās labākās kvalitātes mantu par augstu cenu, tā būs viendienīša padarīšana.
TĀTAD: gribās ko ražot, jādomā par produkta/produkta līnijas prototipu un iespējamo tirāžu, kā arī ir jābūt skaidrība par izmaksām un ienākumiem, kas tās spētu nosegt (tātad- vismaz uzmetums biznesa plānam), un jābūt gatavam to nodrošināt un iekļauties termiņos. Ja vairāk prāts tā kā nesas uz augstāko pilotāžu, kur operē ar individuāliem pasūtījumiem konkrētam mūziķim par konrētu/individuāli noteiktu cenu, jābūt spēcīgai personīgo kontaktu saiknei; un tā jau vairs nebūs ražošana.
Prātvēders
23 02 2012
P.S. ..jā, un ar tiem individuālajiem gadījumiem ir tā, ka patiešām ir jāzin tās mantas, ko radi un kurā ir ietverts arī fīlings un gaisotne, reālā cena. Bet, ja klients sāk diņģēties par jau tā zemajām cenām, tad labāk pateikt sekojošo:
-kādu es jums cenu nosaucu, 500 naudiņas? Oi, sorry, es kļūdījos- tā cena ir 5000..
Un vismaz dizainā tā notiek…
????ne/zinite
02 04 2016
Prātavēders itkā labi funktierē, bet ar biznesa stratēğijām jāprot tā smalki apieties un bez melnā humora. Domāju ka Andrs ir labs meistars un varētu biznesu uzsākt,bet kā pats saka ir jāmainās politikai. Un te piekrītu….Viņš ražos ar sirdi un dvēseli, bet ceturto daľu bez sirds un dvēseles viņam atņems un pakāsīs činovņiki.
????ne/zinite
02 04 2016
Prātavēders itkā labi funktierē, bet ar biznesa stratēğijām jāprot tā smalki apieties un bez melnā humora. Domāju ka Andrs ir labs meistars un varētu biznesu uzsākt,bet kā pats saka ir jāmainās politikai. Un te piekrītu….Viņš ražos ar sirdi un dvēseli, bet ceturto daľu bez sirds un dvēseles viņam atņems un pakāsīs činovņiki.