Vai esi dzirdējis karjeras stāstus, kuros cilvēki tiekušies apvienot darbu un hobiju? Armandam Alksnim tas ir izdevies! Intervijas 1. daļa lasāma iepriekšējos rakstos, bet tagad sarunas turpinājums.

Eduards: Pastāstiet, lūdzu, kādās apvienībās vēl esat spēlējis savas karjeras laikā?

Armands: Esmu atsaucies daudziem muzikāliem piedāvājumiem un piedalījies dažādos projektos.  „Prove”, „Vecās Mājas”,  „Marana”, projektā „Class X”, „Lietus ceļš”, ar instrumentālo grupu „Satori” piedalījies starptautiskos festivālos, kā arī darbojies lielprojektos kopā ar Rīgas kamermūziķiem Normunda Šnē vadībā un simfonisko orķestri Andra Veismaņa vadībā.

„Prove”

Tas bija īss projekts 1993. gadā kopā ar ģitāristu un dziedātāju Aivaru Ižiku, bundzinieku Oļegu Upenieku, īslaicīgi arī Aivars Vīksna. Lieliski saspēlējāmies un ierakstījām arī dažus skaņdarbus.

„Vecās Mājas”

Grupa dibināta 80-to gadu nogalē uz armijas ansambļa „Zvaigznīte” bāzes. Interesanti, ka „Vecās Mājas” veiksmīgi realizēja divus projektus vienlaicīgi – folkprogrammu un rokmūziku, ko lieliski prata apvienot grupas līderis komponists Uģis Prauliņš. Koncertējām ne tikai Latvijā, bet piedalījāmies dažādos Eiropas festivālos Norvēģijā, Zviedrijā, Vācijā, Dānijā un 10 Amerikas Savienoto Valstu štatos.

„Class X”

Ar komponistu un pianistu Helviju Stengrēvicu satikāmies deviņdesmito gadu sākumā un konstatējām, ka abiem interesētu klasiskās mūzikas apdares roka stilā.  Tā tapa albūms  „Classic Fantasies”. Tas bija interesants un aizraujošs projekts, kura tapšanā iedvesmojāmies no Ričija Blekmora (Ritchie Blackmore), Ingvija Malmstīna (Yngwie Malmsteen), un grupas „Exception”.

„Satori”

Deviņdesmito gadu vidū kopā ar basģitāristu Oļegu Grišinu, pianistu Viktoru Ritovu un Arkādiju Jerenburgu pie bungām tapa grupa „Satori”. Šajā sastāvā spēlējām instrumentālu fusion kā arī manas dziesmas. Piedalījāmies divos starptautiskos džeza festivālos Kauņā un Klaipēdā, kurā piedalījās arī tādas zvaigznes kā ģitārists Džons Aberkrombijs (John Abercrombie) ar grupu, grupa „Bela Flack & Flacktones”. Koncertējām arī Latvijā un 1997. gadā festivālā „Liepājas Dzintars” iekļuvām laureātos.

Zīmīgi, ka visos muzikālajos projektos un grupās allaž esam spēlējuši instrumentālu mūziku. Un grupas „ARMANDSOUND” ir loģisks turpinājums iesāktajam.

Eduards: Kā radās doma mācīt ģitārspēli citiem un kāpēc nolēmāt iegūt augstāko pedagoģisko izglītību?

Vēl dzīvojot Liepājā, gan paziņas, gan sveši nāca un vaicāja, vai es nebūtu ar mieru pamācīt ģitārspēles pamatus. Tad jau man piedāvāja vadīt pulciņu kultūras namā. Arī pārceļoties uz Rīgu, interesentu netrūka. Vēl vairāk – no 1996. gada  sāku strādāt Rīgas 100. vidusskolā par ģitārspēles pasniedzēju. Kad mainījās likumdošana, bija divas iespējas – vai nu palikt strādāt un paralēli mācīties, iegūstot augstāko izglītību,  vai arī šo nodarbi pamest.  Es izvēlējos pirmo un iestājos Rīgas Pedagoģijas un Izglītības vadības augstskolā – vispirms ieguvu bakalaura un tad arī  maģistra grādu. Tagad ģitārspēles pasniedzēja darbs ir mana ikdiena. Taču regulāri radu arvien jaunus skaņdarbus, strādāju studijā, mēģinu ar grupu „ARMANDSOUND” un koncertēju.

Ar Armandu Alksni esam nofilmējuši video nodarbību par „guitar tapping”. To drīzumā arī publicēsim.

Paklausies Armanda Alkšņa skaņdarbus:

1. un 2. klausies intervijas pirmajā daļā.

3. Citādāk

4. Liepājas Roks

5. Satriani Vīzija

Vēl vairāk klausāms mūziķa profilā.

Rakstu sagatavoja Eduards Aksjoņenko

Liels paldies Andrai Alksnei par rediģēšanu un foto

  • Reply

    Branka_22

    20 10 2010

    Stilīgs “Fine Tuning” Bridge Les paul ģitārai!!!

    Tā ir laba un ērta lieta. Labs raksts, bildes un video!!!

  • Reply

    Hemmet

    21 10 2010

    Nopietns ekipējums. Izcils mākslinieks

  • Reply

    Dzens

    21 10 2010

    Forši! Paldies par rakstu. Veiksmes vēlējumi Armandam Alksnim.

  • Reply

    eisaks

    24 10 2010

    ar virgu nav iespeja uztaisit? 🙂

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Draugiem.lv pase